Iskolánk ismét csatlakozott az országos rendezvénysorozathoz. A témahéten a 9-11. évfolyamos tanulóink vettek részt. A digitális kultúra tantárgy mellett angol, német, fizika és osztályfőnöki óra kereteiben is történt ismeretszerzés vagy feladatmegoldás.
A hét egyik kiemelt témája idén az internet biztonság volt. Mi is ezt a témát választottuk egyre növekvő aktualitása miatt.
Tanulóink többek között megismerkedtek a vonatkozó EU-szabályozással, kiemelten a 18 év alattiakra vonatkozó jogszabályokkal.
Vitát/megbeszélést folytattak a social network-kel kapcsolatos biztonsági kérdésekről, megosztási jogokról.
Két tanuló előzetes felkészüléssel segített a képmanipuláció bemutatásában és felismerésében, ezzel gyakorlati ismereteket adtak át tanulótársaiknak. Ezúton is köszönöm Pörneczi Péter és Szigeti Blanka 10.A osztályos tanulók segítségét.
A témákban digitális produktumok is születtek, melyekből ízelítő látható az alábbi helyen:
Horváth Zsófia |
Az információ nem tudás
A 11.A haladó angol csoportjában két tanórán négy különböző témában dolgoztak a diákok csoportokban. Munkájuk eredményét mind a 4 csoport bemutatta gondolattérképek segítségével angol nyelven.
Az alábbi témákban végeztek a diákok kutatást:
1. téma – Az internetről származó információk felhasználása, az internet felhasználása az iskolai munkához
2. téma – Hamis weboldalak, hitelesség és az internet pozitív szemléletmódú használata
3. téma – Adathalászat (phishing), biztonságos internetezés
4. téma – Gondolkodj, mielőtt publikálsz, közösségi hálózatok és címkézés, személyes adatok védelme
A tanóra céljai között szerepelt, hogy a diákok legyenek tisztában azzal, milyen kérdések és problémák kapcsolódhatnak a különböző információk közösségi oldalakon való megosztásához, segíteni a diákoknak megtanulni, hogyan lehet releváns és minőségi forrásokat találni az iskolai tevékenységekhez, ismertetni a diákokkal, hogy hogyan védekezhetnek az internetes csalások ellen.
Némethné Rádl Krisztina |
A 9. A osztállyal osztályfőnöki órán foglalkoztunk a témával.
Az internet ajtót nyit egy izgalmas világra, ami végtelen lehetőséget nyújt a felfedezésre, kommunikációra és az alkotásra.
Mi az online térben történő kommunikációval foglalkoztunk.
Akció, reakció, interakció címmel dolgoztunk fel feladatokat.
A személyes és online térben történő interakció különbségeit, előnyeit, hátrányait beszéltük meg. Választ kerestünk arra, hogy különböző szituációkban melyik platformot használjuk. A tanulók kis csoportokban dolgoztak, majd közösen átbeszéltük.
Kovácsné Kertész Csilla osztályfőnök |