A Budapesti Gazdasági Főiskola zalaegerszegi Gazdálkodási Kara immár negyedik alkalommal hirdette meg a "Siker Kulcsa" vetélkedőt, melyen gimnáziumunk csapatai eddig minden évben előkelő helyen végeztek.
A versenyre való bejutáshoz egy dolgozatot kellett elkészíteni. Mi A Facebook és a Z generáció kapcsolata témakörön belül készítettük el beadványunkat, melynek címe: A Facebook két arca: lehetőségek és veszélyek. Választásunk könnyű volt, hiszen a Z generáció a mi generációnk. Úgy éreztük, ezt a témát az interneten fellelhető információk és a saját véleményünk alapján jól tudjuk elemezni. Miután értesültünk arról, hogy dolgozatunk alapján bejutottunk a döntőbe, egy csapatbemutató képen kezdtünk dolgozni, amely szintén a verseny része volt. A következőkben egyik csapattagunk, Barkovics Alex elemzi a képet:
A fényképet az iskolaudvaron készítettük. Igaz, ebből utólag már nem látszik semmi, ugyanis végleges háttérként New York egyik utcáját választottuk. A New York-i tőzsde utal a verseny közgazdasági jellegére, emellett pedig kiemeli a mai kor digitalizált marketingvilágát. Hajas András (középen) egy hacker, aki a Z generációt képviseli, míg két oldalt Tischler Patrik és én a régebbi, konzervatívabb társadalmat jelenítjük meg. Patrik a teljesen maradi véglet, míg én jelzem a hidat a két forma között. Ahogy a képen látható, egy telefont tartok a kezemben. A mobil mint a fejlett tömegkommunikáció jelképe arra utal, hogy ez az eszköz képes elvonni a figyelmet a végzett munkáról. A leginkább megkérdőjelezhető döntésünk a cím angol mivolta. Egyrészt jobban néz ki, másrészt ez a generáció szívja be magába az angolt, a világ „hivatalos” nyelvét, melyet egyre többen alkalmaznak az élet minden területén.
Fényképek |
A zalaegerszegi döntőre 2014. január 31-én került sor, melyre felkészítő tanárunkkal, Vígh Viktor tanár úrral érkeztünk. A helyszín természetesen a főiskola épülete volt, mely korábban laktanyaként működött, ma azonban egy rendkívül szépen átalakított egyetemi campus. A verseny elején betekintést nyerhettünk abba, hogy miként vált a főiskola egy uniós pályázat segítségével környezettudatos intézménnyé. A pályázat keretein belül kialakításra került egy környezetvédelmi tanösvény, amelyen körbevezettek bennünket.
Ezután a környezettudatos életmóddal kapcsolatban egy kérdőív várta a csapatokat az előadóteremben. A második feladat már nehezebbnek ígérkezett, hiszen egy család havi költségvetését kellett összeállítani és kiszámolni, megadott paraméterek alapján. A következő megmérettetés könnyebb, játékosabb feladat volt. Az interneten kellett megkeresni a főiskolával kapcsolatos kérdésekre a válaszokat. Bár úgy tűnt az elején, hogy egyszerű lesz, végül ezzel is jól megdolgoztattak bennünket. Mindezek után a rendezők részéről egy kis összegzés következett: kivetítették a csapatok eddig összegyűjtött pontszámait. A verseny végén (valószínűleg azért, hogy még izgalmasabb legyen az utolsó forduló), villámkérdések következtek, melyen szabad volt a rablás, sőt az egyes kérdésekre licitálni is lehetett. Az általános műveltségi, valamint az aktuális politikához, gazdasághoz kapcsolódó kérdések meghozták számunkra a "siker kulcsát". Helyes válaszainkkal és eredményes taktikával csapatunk elérte az előkelőnek számító harmadik helyezést.
A versenyen nagyszerű ajándékokban részesültünk, míg Vígh Viktor tanár úr – eddigi felkészítő munkájáért – különdíjat kapott. A rendezők az eredményhirdetés utáni időszakra is gondoltak, hiszen az elfáradt csapatokat fenséges ételkínálattal és üdítő italokkal várták. A végén még egy mosolygós fotózásra is sor került az előadóterem "színfalai" előtt, kezünkben az oklevéllel. Elmondhatjuk, hogy az idei "Siker kulcsa" verseny egy kellemes emlék számunkra, melyre jó lesz később is visszatekinteni.
Tischler Patrik |