Műveltségi verseny - 2005
A megújult műveltségi versenyről
Az idén a diákok egy megújult műveltségi versenyen vehettek részt. Hogy miért volt szükség a változtatásra? Az elmúlt három év műveltségi versenyeinek negatív tapasztalatai a következők voltak: túl sok tárgy szerepelt, nehéz volt időpontokat egyeztetni a tanárokkal és a diákokkal egyaránt, kevés volt a játékos, interaktív feladat.
A hibákból tanulva az idén a műveltségi vetélkedőt megpróbáltuk átalakítani. Csak három forduló volt, mindegyik a díszteremben. Osztályonként nyolcfős csapatok versenyezhettek a műveltségi tantárgycsoportokból. A vetélkedő valóban vetélkedő volt, sok játékkal, showelemmel fűszerezve, multimédiával "megbolondítva". A verseny változtatásaival arra is törekedtünk, hogy minden csapat azonos eséllyel induljon. A második forduló után Sebestyén Zsolt (9. C) így értékelte a műveltségi versenyt:
"Elsős lévén fogalmam sincs, hogy milyen volt a tavalyi vetélkedő, de az biztos, hogy az idei szuper, számomra legalábbis. Úgy gondolom, hogy a vetélkedő feladatai teljes mértékben megfelelnek egy gimnazista műveltségi ismereteinek, hiszen ha nem is mindenki de azért jó páran felismertük Stefi Gráf és John Major fotóját. A második forduló már valóban érdekesebb volt, hiszen itt már némi kémiai, fizikai, matematikai és földrajzi tájékozottságra is szükség volt. Na és persze egy kis gyakorlatra is a fizikai kísérletek terén. Összegezve én jól éreztem magam, és kíváncsian várom a jövő évi versenyt!"
Minden műveltségi terület vetélkedője után részeredményt hirdettünk, nyereményekkel. A három forduló utáni végeredmény: első lett 183 ponttal a 11. N, a második 176,5 ponttal a 11. A és a harmadik 174 ponttal a 12. N osztály. Április végén a három csapat egynapos kiránduláson vehetett részt a DÖK szervezésében.
…és az azt követő kirándulásról
"Osztályunk csapata műveltségi versenyen elért harmadik helyezésért jutalomkirándulásban részesült az első és második helyezettekkel együtt. A busz maradék helyeit a különböző tanulmányi versenyeken szerepelt tanulókkal töltötték fel. Hevér Mihályné tanárnő és Vígh Viktor tanár úr kíséretével a programban kis magyar hegymászás (Somló), a Herendi Porcelánmanufaktúra megtekintése és egy kis veszprémi városnézés szerepelt. Nagy Zsolt (11. A)
A Somló ideális túrázóidővel, lenyűgöző kilátással viszonozta a megmászására fordított energiákat. A fölfele vezető út megtépázta a csoportot, a pihenés és tízóraizás a tetőn azonban rendezte sorainkat. Elsétáltunk még a hegyen lévő, éppen felújítás alatt álló várromhoz is. Innen utunk már lefele vezetett. Ez tüdőfrissítő-izommozgató kirándulás az állóképességünk mellett jót tett a csapatszellemnek is.
A Herendi Porcelánmanufaktúrában tett látogatás az üzem történetét bemutató kisfilm vetítése után két részből állt. Először a gyártás menetét néztük végig. Az egyes munkafázisok előttünk zajlottak, mint például a korongozás, az égetés, a festés. Rengeteg új ismerethez jutottunk a szakértő idegenvezetésnek köszönhetően. Innen a Porcelánmúzeumba vonultunk ahol megcsodáltuk a Porcelánmanufaktúra több mint százötven éves múltjának legszebb darabjait. Meg kell jegyeznem, hogy a legtöbb tárgy a gyűjteményben XIX. századi romantikus darab volt, amely már elég távol áll a mai gyerekektől, így a csoport vegyes érzelmekkel hagyta el a múzeumot.
Az útitervben Veszprém következett. Rövid városnézés és szabadprogram után hazafele indultunk."
Vígh Viktor |