Mesterházy Péter a gimnáziumi tanévek végén mindig kitűnő tanulmányi eredménnyel büszkélkedhetett és több tantárgyból dicséretben részesült. Többször ért el kiváló eredményt és dobogós helyezést a Nemzetközi Kenguru, a Bolyai megyei, a Bolyai csapat, az Arany Dániel és a Medvematek versenyeken. Tizedikes korában egy napon, egymás után írta meg a Zrínyi Ilona matematikaverseny és a Savaria történelemverseny országos döntőjének feladatsorát. Történelemből országos 14. lett, matematikából országos 34. Az idei tanévben az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen matematikából a második fordulóba jutott. Középfokú komplex nyelvvizsgája van német és angol nyelvből. Péter szeptembertől gazdálkodási és menedzsment szakon kívánja tanulmányait folytatni.
Már általános iskolában jól teljesítettem matematikából, versenyeken is kipróbáltam magamat. Mindenképpen szerettem volna emelt szinten, emelt óraszámban tanulni a középiskolában is. Ez volt az egyik fő oka annak, hogy a Tinódi gimnázium reál osztályát választottam.
Az első két évben a heti 5, majd 11. évfolyamtól a fakultációval együtt a heti 7 matematikaóra elég időt biztosított arra, hogy mindenféle feladattípust megismerhessek, de természetesen az otthoni gyakorlás is elengedhetetlen volt. Órákon szaktanárommal, Németh Andrea tanárnővel a nehézséget okozó vagy nem egyértelmű feladatokat mindig átbeszéltük, világos magyarázatot kaptunk a miértekre. Utolsó évben két alkalommal is írtunk próbaérettségit, így nem csak a magam, de az egész csoport nevében mondhatom, nem ért minket meglepetés az érettségi vizsga során. Szerintem a titok egy kiemelkedően jó érettségi megírásához az, hogy az ember legyen hozzászokva a versenyhelyzethez. Én a gimnáziumi évek alatt is folyamatosan részt vettem különböző matematikaversenyeken, ahol általában szép eredményeket értem el, utolsó évben az OKTV versenyen a 2. fordulóba jutottam. A nagy tét okozta nyomás miatt nehéz a legjobbat nyújtani, ezért sokat segít, ha versenyek, próbaérettségi vagy akár a nyelvvizsga során is megismerjük és megtanuljuk leküzdeni a vizsgadrukk hatását. Az is fontos, hogy időben kiderüljön, milyen elvárásoknak kell megfelelni a vizsgák különböző szintjein. Ha végül valaki az emelt szintű vizsga helyett a középszintű vizsgát választja, a magasabb óraszámnak köszönhetően többet tud gyakorolni, ezáltal jobb eredményt tud elérni.
Úgy érzem, hogy a 99%-os emelt szintű érettségi vizsgám matematikából, ill. a 98%-os átlageredményem az érettségin azt bizonyítja, hogy jó alapokat és felkészítést kaptam az A osztályban, az emelt szintű matematika csoportban. Abban is bízok, hogy a csoportban tanuló többi diákhoz hasonlóan, akik szintén gazdasági vagy mérnöki pályára készülnek, jól fogom venni az akadályokat egyetemi tanulmányaim során.
Mesterházy Péter |